Inhoud
Wat zijn het?
Hoe creëer ik een email-sjabloon?
Hoe gebruik ik een email-sjabloon bij een specifieke klant?
Hoe gebruik ik een email-sjabloon in bulk?
Wat zijn het?
Wanneer je vaak dezelfde mail moet sturen naar leads of contacten is het mogelijk om hier sjablonen voor klaar te zetten. Denk bijvoorbeeld aan het opvolgen na een voicemail, het uitnodigen voor een evenement of een eenmalige mail naar een grotere groep sturen.
Daarnaast biedt Zendesk de mogelijkheid om gebruik te maken van placeholders. Dit zijn variabelen zoals voornaam, achternaam, bedrijfsnaam, maar ook custom velden die bedrijfsspecifiek zijn.
Hoe creëer ik een email-sjabloon?
Ga naar het tandwiel in het linker menu, scroll naar 'Aanpassen' en selecteer 'E-mailsjablonen'.
Hier vind je niet alleen de al beschikbare sjablonen, maar kun je ook zelf sjablonen maken.
Maak hierbij gebruik van de placeholders. De beschikbare placeholders vind je bij '{}'. Vergeet niet om je sjabloon vervolgens weer op te slaan. Daarnaast kun je door middel van een tag je email sjablonen eenvoudig onderscheiden.
Let op: Alleen admins kunnen email-sjablonen beschikbaar maken voor iedereen.
Hoe gebruik ik een email-sjabloon bij een specifieke klant?
Wanneer je een email verstuurd vanuit Sell is het mogelijk om een sjabloon te selecteren of aan te maken. Wanneer je op de lead- of contact kaart staat kun je ofwel een mail typen en opslaan als nieuwe sjabloon, ofwel een sjabloon invoegen.
Hoe gebruik ik een email-sjabloon in bulk?
Wanneer je bijvoorbeeld een uitnodiging wilt versturen naar meerdere klanten tegelijk kun je in bulk alle contacten selecteren en je vooraf gemaakte mailsjabloon toesturen.
Hierbij stel je uiteraard eerst de filters zo in dat je alleen de betreffende contacten in een (smart)lijst hebt.
Vervolgens selecteer je alle contacten en klik je op het mail incoon. Selecteer het sjabloon.
Je zult zien dat nu de placeholders automatisch ingevuld zijn met de informatie uit de klantkaarten.
Daarnaast geeft Sell aan wanneer er duplicaten zijn of wanneer er informatie mist.
Let op dat je wanneer informatie mist, je deze aanpast alvorens het versturen van de mail.