Het is een efficiënt om veel voorkomende smartlists klaar te zetten voor alle collega's.
Hiermee voorkom je niet alleen dat iedereen handmatig de velden en filters moet selecteren, maar ook dat er fouten gemaakt worden. Je kunt als admin een aantal templates voorbereiden.
Hoe?
Ga naar het tandwiel, scroll naar 'Aanpassen' en selecteer 'Leads', 'Contactpersonen' of 'Deals' afhankelijk waarvoor je een smartlijst template wilt voorbereiden.
De meest rechter tab 'Smart-lijstsjablonen' bevat de knop '+ Nieuwe sjabloon'.
Vervolgens kun je, net als wanneer je individueel een smartlijst aanmaakt, alles aanpassen op
2 verschillen na:
1) Zodra je het sjabloon opslaat is deze voor iedereen beschikbaar, kies dus een algemene naam die op iedereen van toepassing is, zoals: 'Mijn recente communicatie', of 'Mijn contactpersonen'.
2) In plaats van een individu te selecteren bij bijvoorbeeld 'eigendom', kun je ook kiezen 'Persoon die deze lijst gebruikt'. Hierdoor wordt de lijst automatisch gefilterd op degene die het sjabloon selecteert.