Het koppelen van je zakelijk e-mail account biedt je de mogelijkheid om alle communicatie eenvoudig in Sell te volgen. Daarnaast kun je gebruik maken van de e-mail mogelijkheden van Zendesk Sell zoals het in bulk mailen van je leads en het krijgen van inzichten in de interactie met je mails, zoals hoe vaak een mail is bekeken.
Het koppelen van je e-mail
Gmail
Als je een Gmail account hebt dan is het proces eenvoudig:
- Klik op Instellingen () in het linker menu en selecteer Communicatiekanalen -> Email
- Klik op Inloggen met Google. Selecteer Toestaan om Zendesk Sell toegang te geven tot je mailbox
- De synchronisatie vind nu op de achtergrond plaats.
Afhankelijk van het formaat van je mailbox kan dit proces een tijd in beslag nemen. Zodra de sync is afgerond ontvang je een e-mailbericht. Deze initiële sync haalt tot 5000 mails op uit je verschillende folders.
Office 365
Als je een Office 365 account hebt dan is het proces eenvoudig:
Let op: het SMTP protocol dient ingeschakeld te zijn voor je Office 365 omgeving
- Klik op Instellingen () in het linker menu en selecteer Communicatiekanalen -> Email
- Klik op Inloggen met Microsoft. Selecteer Toestaan om Zendesk Sell toegang te geven tot je mailbox
- De synchronisatie vind nu op de achtergrond plaats.
Afhankelijk van het formaat van je mailbox kan dit proces een tijd in beslag nemen. Zodra de sync is afgerond ontvang je een e-mailbericht. Deze initiële sync haalt tot 5000 mails op uit je verschillende folders.